۱۳۹۰ شهریور ۱۴, دوشنبه

بلوبری مافین

این رسپی رو از بلاگ دوستم استفاده کردم خیلی خوشمزه و عالی شده بود،پیشنهاد میکنم حتما امتحان کنید.



مواد لازم

تخم مرغ ۲ عدد
شکر 87.5 گرم
وانیل ۱ قاشق قضا خوری
کره ۱۰۰ گرم
نمک یک پنچ
پوست لیمو نصفه قاشق چائی خوری
شیر 63 میلی لیتر
آرد 19۰ گرم
بکینگ پودر ۱ قاشق غذا خوری پور
بلو بری 125 گرم
طرز تهیه
کره و تخم مرغ را در دمای اتاق بزارید .
فر را روی ۱۵۰ درجه سانتیگراد روشن کنید.
کره شکر و وانیل را با همزن بزنید تا سبک بشه،
یکی از تخم مرغ ها را اضافه کنید کامل مخلوط کنید
و تخم مرغ بعدی را اضافه کنید،کامل هم بزنید تا سفید رنگ و کش دار بشه،شیر ،پوست لیمو را اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم.
آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرد و به بقیه مواد الک میکنیم  و با هم مخلوط میکنیم.
مایه به دست آماده خیلی رقیق نیست.

کاغذ مافین را در ظرف مخصوص بزارید و حدود نصف کاغذ را از مواد پر کنید
و روی آن را بلوبری بریزید و مقداری فشار بدید .
درون فر بزارید حدود ۲۰ دقیقه بعد مافین رو به وسیله یک خلال دندان چک کنید اگه از مواد به چوب  نچسبیده بود مافین شما آماده هست.

میتونید با چائی میل کنید خیلی خوشمزست پیشنهاد میکنم حتما امتحان کنید.

۶ نظر:

gilda گفت...

WwWOoOo دستت درد نکنه یاسی جون ، چه خوب شدند
خوشحال میشم ، میبینم دستور, همونی که هست در میاد ...چون اون موقع میدونم که کارم بی نتیجه نبوده
یا بهتر بگم ، اونهای که ازش ایراد میگیرند علت دیگه میتونه داشته باشه :)))

Ashpaz گفت...

اره گیلدا جون عالی شد من حتی آرد ذرت هم نداشتم و از آرد معمولی استفاده کردم اما نتیجه خیلی عالی بود مرسی خانومی.

هانیه گفت...

من باز حسودیم شد....می دونی که چرا؟؟!!!!! ;)...نوش جونتون عزیزم

لیلا . ع گفت...

یعنی این مافین محشره
ممنون از دستور عزیزم ممنون که به من سر زدی آخ گفتی منم دلم برای قصرالدشت تنگ شده اما فکر کنم که حالا ذیگه مثل قدیم نیست
شاد باشی

neg گفت...

che khoshmazeeeee:D maman ke koli tarifesho kard sheklesham kheili khoshkele dastet dard nakone:X

فریده گفت...

یاسمن جان خیلی ممنون، چند روز پیش واسه مهمونام از این مافین درست کردم، خیلی عالی شد و همه خوششون اومد و کلی تعریف کردن
دستت طلا :)