۱۳۹۰ شهریور ۸, سه‌شنبه

تارت سیب زمینی

واقعا نمیدونستم اسم این غذا را چی بزارم ،اگه کسی اسم خاصی سراغ داره بگه که من اسمش رو عوض کنم.وقتی حوصله غذا درست کردن نداری حتما این رو امتحان کنید .خیلی راحت و خوشمزه هست البته اگه مثل من عاشق پوره سیب زمینی باشید.

مواد لازم  
سیب زمینی آب پز نیم کیلو 
شیر ۷۵۰ میلی لیتر
کره ۵۰ گرم
پنیر پیتزا کمی
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
نخود فرنگی و هویج آب پز به صورت دلخواه 
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق
روغن به میزان لازم
نمک ،فلفل،  آویشن و ادویه مورد نظر به میزان لازم.
طرز تهیه
من از پوره سیب زمینی آماده استفاده کردم  همینطور گفتم حوصله غذا درست کردن نداشتم و میخواستم یک چیز راحت و خوشمزه آماده کنم  اگه از این پودر ها در دسترس دارید ۲ بسته را با ۱ لیتر شیرمخلوط کنید و هم بزنید روی حرارت تا موقع ای که سفت بشه و در آخر نمک فلفل و کره را اضافه کنید. در غیر اینصورت سیب زمینی ها را له کنید روی حرارت بزارید شیر را اضافه کنید کره و نمک و فلفل اضافه کنید هم بزنید تا به غلظت مناسب برسید.

گوشت را با پیاز سرخ کنید من از نخود فرنگی و هویج استفاده کردم شما به دلخواه هرچی دوست دارید اضافه کنید،رب و ادویه دلخواه خودتون رو هم اضافه کنید.

 ظرف پیرکس را چرب کرده
 یک لایه از مایه سیب زمینی اضافه کنید ،
بعد از مایه گوشت اضافه کنید،
و مقداری پنیر پیتزا  و آویشن روی مایه گوشت بریزید
و در آخر هم دوباره از مایه سیب زمینی روی مواد بریزید من از قیف  استفاده کردم.

 در قسمت پائین فر گذاشتم(حدود ۲۰ دقیقه) تا اونجایی که زیر سیب زمینی مقداری برشته شد و حدود ۲ دقیقه در قسمت بالا گذاشتم که روی سیب زمینی برشته شود.

بعد هم نوش جان کردیم جای همه دوستان سبز.

بستگی به تعداد خودتون میتونید مقدار رو کم یا زیاد کنید.این مقداری که من درست کردم  برای همین ظرفی که عکسش را  گذاشتم کافی بود.
میتونید مواد میانی رو بدلخواه تغییر بدید و مواد گیاهی بریزید .که اگه گیاه خوار هستید غذایی خوشمزه و راحتی هست.

۲ نظر:

Nasim گفت...

به به یاسمن جون عجب خوشگل و خوشمزه...راستش من از یه جا یاد گرفتم بهش میگن پف طلائی یا یه جا میگن shepherds pie ! مطمئن نیستم حالا اسم مهم نیست مهم اینه که خیلی خوشمزست مرسی عزیزم. راستی حمص هم عالی شده بود!

لیلا . ع گفت...

به به عالیه این غدا اما اون حمص حسابی دهنم رو آب انداخت ممنون از دستور
یاسمن جان ممنون که به سفره اینترنتی سر زدی آره عزیزم ما ایرونی ها خیلی احساسی هستیم و من این حال رو دوست دارم به هر حال همه باید یکجوری به خودمون انرژی بدیم
شاد باشی