۱۳۹۰ شهریور ۲۹, سه‌شنبه

بهترین کیک هویج برای تولد خودم

این عنوانی که نوشتم بی شک اغراق نیست،هرکی از این رسپی استفاده کرده همین عنوان رو نوشته،من خیلی وقت بود که میخواستم امتحانش کنم فرصت نمیشود ولی در نهایت برای جشن تولد خودم این رو درست کردم و پیشنهاد میکنم که شما هم امتحان کنید.


مواد لازم


ارد ۲ پیمانه
جوش شیرین ۱ قاشق مربا خوری(اگه جوش شیرینی استفاده نمیکنید از ۲ قاشق بکینگ پودر استفاده کنید)
بکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
 نمک ۱/۲ قاشق مربا خوری
دارچین ۲ قاشق مربا خوری (من کمتر استفاده کردم بستگی به ذائقه خودتون تغییرش بدید )
تخم مرغ ۳ عدد
شکر۲ پیمانه (من از ۱ پیمانه و نیم استفاده کردم)
روغن ۳/۴ پیمانه
butter milk ۳/.۴ پیمانه (اگه دسترسی ندارید از شیر معمولی استفاه کنید )
وانیل ۱ قاشق مربا خوری
هویج رنده شده ریز ۲ پیمانه
کمپوت آناناس ریز شده ۱ پیمانه
 بادام پرک ۴ قاشق دلخواه (من از گردو خرد شده استفاده کردم)
پودر نارگیل ۴ قاشق
طرز تهیه
اول از همه بگم شاید یکی بخواد butter milk درست کنه من سرچ کردم اگه به یک پیمانه شیر یک قاشق سرکه یا آب لیمو اضافه کنید و با هم مخلوط کنید میتونی یک butter milk دست ساز داشته باشید مخصوصأ کسانی که دسترسی ندارن اینم لینکی که من نگاه کردم .
خوب بریم سراغ این کیک خوشمزه خودمون
فر را روی درجه حرارت ۲۰۰ روشن کنید.
قالب خود را آماده کنید من از قالب کمربندی ۲۳ سانتی استفاده کردم کاغذ روغنی رو برش زدم و همه جای قالب رو کاغذ گذاشتم.
ارد ، دارچین ،نمک ، بکینگ پودر و جوش شیرین را با هم الک کنید .

در ظرفی جدا  شکر را اضافه کنید
و تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و کاملا هم بزنید بازم تاکید میکنم اگه کیکی میخواید که کاملان پف کنه و حالت پوک بشه حتما این کار را انجام دهید تا جایی که رنگش کرم رنگ و کش در بشه با هم مخلوط کنید،
روغن،
butter milk,و وانیل را اضافه کنید و باسرعت متوسط همزن با هم مخلوط کنید.حدود ۴ دقیقه.

مخلوط ارد را به بقیه مواد اضافه کنید و با سرعت کم همزن هم بزنید تا مخلوط شود حدود ۱ دقیقه نا بیشتر.

دیگه به همزن کاری نداریم  هویج ،
آناناس، پودر نارگیل و بادام پرک شده را اضافه کرده و با قاشق چوبی فلود میکنیم.

درون ظرفی که از قبل آماده کردیم میریزم
 درجه فر را به ۱۵۰ درجه سانتیگراد تنظیم میکنیم و درون فر میزاریم حدود ۳۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید بعد از ۳۰ دقیقه چک کنید اگه به تکه چوب یا چنگالتون مواد نچسبیده بود کیک شما آماده هست در غیر این صورت دوباره ۱۵ دقیقه بعد چک کنید .
میتونید کیک رو از وسط نصف کنید و خامه یا پودینگ اضافه کنید که من بخاطر جلوگیری از چاقی از این کار صرف نظر کردم.

من این کیک رو با پودینگ تزئین کردم و با خامه برای خودم تولد مبارک نوشتم.

روز تولدم خیلی درگیر بودم سفارش کیک داشتم،تدریس هم بود همراه با سردرد وحشتناک دیگه بیشتر از این نمیتونستم برای خودم مایه بزارم اما همین هم خیلی خوشمزه بود .

اینم از کیک برش خرده که نشون بدم چقدر پف کرده و پوک شده.
لینک دستور

۴ نظر:

sara گفت...

yasaman jon,tavalodet mobarak! ishala hamishe shad bashi

Hura گفت...

عالیه!
خیلی ممنون یاسمن جان.

Nasim گفت...

یاسمن جان تولدت مبارک . همیشه شاد و سلامت باشی. خیلی کیکت خوب شده. حتما این دستور رو امتحان میکنم. مرسی.

sara گفت...

mamnon az dastoor e kameli ke gozashti,kheili keyk e khoshmazei shod.