۱۳۹۰ مرداد ۱۶, یکشنبه

ماست

وقتی دانشجو بودم با دوستم ماست درست میکردیم،چون هیچ جا ماستش مثل ماست ایران نمیشه،از وقتی هم دوران دانشجویم تموم شد و نقل مکان کردم هنوز هم با ماست مشکل دارم و تصمیم گرفتم خودم ماست درست کنم.

خیلی خوشمزه و خوب شد.

مواد لازم
شیر ۲ لیتر
مایه ماست ۲ قاشق
طرز تهیه
شیر را کامل به جوشانید ولی حواستون باشه سر ریز نشه و گاز را کثیف کنه که نور الا نور میشه.بعد بزارید که مقداری خنک بشه این قسمت مهم ترین قسمت هست باید طوری باشه که نه خیلی سرد بشه نه خیلی گرم،یعنی وقتی انگشت خودتون رو در شیر میکنید احساس سوزش از گرمای شیر نکنید.

مایه ماستی که از قبل داشتید (بستگی به مایه ماست ماست ترش یا معمولی میشه پس به مایه ماست خودتون توجه کنی) ،
۲ قاشق مایه ماست را یواش از کنار وارد ظرف شیر کنید
و در ظرف را ببندید و درون پتو بپیچید
 و اصلا ظرف را تکان ندهید و در جای کم نور و گرم قرار دهید به مدت ۲۴ ساعت ،بعد از ۲۴ ساعت
 یک ظرف بزرگ ماست خانگی با چربی دارید.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

salam va khastenabashid. cheghadr bloge zibaei vahgean. dastetoon dard nakone. mishe lotfan begid manzooretoon daghighan az maye mast chist va az koja mishe kharid. mamnun misham javabam ra bedid. liebe grüße kobra

Ashpaz گفت...

دوست عزیز منظور از مایه ماست یعنی ماستی که استفاده میکنید،من از مغزی ترک ها ماست خریدم خیلی خوب بود ۲ قاشق از آن رو به شیرم اضافه کردم.
مایه ماست منظورم هر ماست خوبی که استفاده میکنید هست چون هرطوری مایه ماست باشه ماست شما هم همونطور میشه.

ناشناس گفت...

salam,mishe begid to alman ba che nami mishe khame keyk gerft va az kodom foroshgah

Ashpaz گفت...

doost aziz man az schlagsahne va sahnefest estefade mikonam be in tartib ke awal mizaram for firz be modat 30 min baad ba podre sahnefest va podre ghand onghdr mizanam ke seft beshe .age soali bod dar khedmatam.to yeki az post ha kamel tarz zadan khamaro neshon dadam ke kheili komaketon mikone.