۱۳۹۰ اسفند ۴, پنجشنبه

روز عشق، شیرینی عشق

دلم نیومد این روز رو بدون پست بگذرونم بخاطر همین یک شیرینی خیلی راحت درست کردم و اون رو به افتخار این روز زیبا تقدیم میکنم به همه خواننده های بلاگم دستورشم به زودی تایپ میکنم.
Happy Valentine's day

این پست رو برای روز والنتاین نوشته بودم اما نمیدونم چرا انتشار نشد اینقدر هم مشغول بودم که وقت نکردم چکش کنم بهر حال امروز یکی از کار هم تموم شد و یکم وقت بیشتر دارم اینجا سر بزنم .آدرس فیس بوکم هم داشته باشید اونجا هم به من سر بزنید.
http://www.facebook.com/pages/BlueLilac-%DB%8C%D8%A7%D8%B3-%D8%A2%D8%A8%DB%8C/223550814351741
این شیرنی خیلی راحته حدود ۱۰ دقیقه هم بیشتر وقت گیر نیست حتما امتحان کنید.


مواد لازم
خمیر هزار لایه
مارمالاد
شکلات
توت فرنگی
خط کش
 طرز تهیه
فر را در درجه حرارت ۲۰۰ روشن کنید.
مواد رو دقیق ننوشتم چون خودتون به تعداد نیاز میتونید تغییرش بدید.
خمیر را به شکل مربع ۸*۸ سانت برش میزنیم.

شکلات را درون میکروو به مدت ۳۰ ثانیه آب کنید.
روی یکی از مربع ها شکلات بمالید.و رو شکلات مقداری مارمالاد.من از مارمالاد میوه های وحشی استفاده کردم.

توت فرنگی ها را شسته و از وسط نصف کنید و روی سطح خمیر بگذارید
 و به شکل توت فرنگی برش دهید،خمیر دوم که بشکل توت فرنگی برش زدیم را روی خمیر اول میگذریم و توت فرنگی را هم روی آن قرار میدیدم.

درون فر گرم میزاریم حدود ۲۰ دقیقه و با چائی میل میکنیم.

به همین راحتی و در ضمن خوشمزه.
سوالی بود در خدمتم.

۶ نظر:

محمد اکبری گفت...

سلام. دستتون درد نکنه با این شیرینی دلبر که دل من رو برد ولی نمیدونم خمیر هزار لا چیه که درست کنم. میشه راهنمایی کنید؟
با سپاس.

Ashpaz گفت...

آقای اکبری عزیز این خمیر درست کردنش خیلی خیلی سخته ،من یک بار این خمیر را درست کردم تا ۱ هفته دست درد داشتم،اما آمده میتونید تهیه کنید به مغازه دار در ایران بگید خمیر هزار لایه میخوام .دوستان در ایران گفتن هست من اتلا ندارم شما کجا زندگی میکنید هرجا با یک اسم میشناسن.

Ashpaz گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
میترا گفت...

اتفاقا من دیروز این رو درست کردم ولی لاش سیب و دارچین و شکر قهوه ای ریختم عالی شده بود اما من رویه اون رو تخم مرغ زده شده و کره و بعد پخت شیره برس کردم شما هیچی روش نزدی رنگش همین طوری اینقدر عالی در اومده؟

Ashpaz گفت...

میترا جان با سیب و دارچین هم عالی میشه،اما من هیچی روش نزدم راستش من از تخم مرغ زیاد خوشم نمیاد بخاطر همین خیلی استفاده نمیکنم اگه خواستی میتونی حدود ۱ دقیقه قسمت گریل بالای فر رو روشن کنی دقیقا همینطوری میشه عزیزم.

Atefeh گفت...

سلام.. مدت کوتاهیه که پیگیر مطالبتون هستم
با اجازتون بلاگتون رو تو خوشمزه خونه کوچیکم لینک کردم
خوشحالم میکنید گاهی سری بهش بزنید

http://khoshmazeh-khooneh.blogspot.ca/