۱۳۹۰ آبان ۳۰, دوشنبه

باقلوا

خیلی وقت بود خمیر فیلوگرفته بودم مخصوص باقلوا اما فرصت نمیشود برم از دوستمون که عرب هست یاد بگیرم.
این دوست ما متخصص درست کردن باقلاواست ،من که اصلا با شیرینی زیاد حال نمیکنم اما با این باقلوا خیلی حال میکنم خیلی خوشمزست بهر حال بعد از مدت ها وقت شد ما رفتیم خونه دوستامون و باقلوا درست کردیم.

اگه تاحالا باقلوا نخوردید این دستور رو درست کنید و مطمئن باشید که از خوردنش لذت میبرید.

مواد لازم


خمیرفیلو ۱ بسته
کره ۲۰۰ گرم
پودر بادام به میزان دلخواه
پودر گردو به میزان دلخواه
پودر نارگیل برای تزئین
مواد لازم برای شیره باقلوا


شکر به میزان لازم
هل ۲ عدد
زعفران مقداری
لیمو ۱ عدد
طرز تهیه
اول از همه کره را روی گاز با حرارت ملایم آب میکنیم.

ظرف مورد نظرمان  (میتونید از سینی فر هم استفاده کنید) را آماده میکنیم و خمیر را اندازه ظرف برش میزنیم.

خمیر ما ۱۴ لایه بود ۷ لایه آن را جدا کردیم و  اضافه های خمیر را روی آن گذاشتیم ،کره آب شده را با برس کامل روی خمیر میکشیم کره باید زیاد باشه
پس حتما همه جای خمیر را کره بکشید،

پودر بادام،و پودر گردو من از هرکدام حدود ۲۵۰ گرم اضافه کردم شما بستگی به خودتون میتونید کم یا زیاد استفاده کنید
 اما هر چی بیشتر خوشمزه تر.

وقتی همه مواد را روی خمیر ریختیم ۷ لایه بعدی را روی مواد میزاریم
.به اندازه مورد نظرتون برش بزنید
 و دوباره با برس روی سطح خمیر را کره میکشیم،
،و درون فر با درجه حرارت ۲۰۰ سانتیگراد به مدت ۱۵ تا ۲۰ البته درجه حرارت فر ها متفاوته بعد از ۱۵ دقیقه چک کنید اگه طلایی شده باشه کافی.

تا این باقلوا های خوشمزه ما تو فر میپزن ما باید شیره را آماده کنیم.
در مواد لازم نوشتم شکر به میزان لازم چون بعضی ها دوست داران شیره بیشتری استفاده کنم بعضی ها کم شیرین تر دوست داران من بیس اصلی رو میگم شما بستگی به سلیقه خودتون میتونید تغییر بدید.
ما از ۲ استکان شکر
و ۲استکان آب استفاده کردیم یعنی هر میزان شکر میریزید به همان میزان هم آب اضافه کنید.

روی گاز میزاریم و مرتب هم میزنیم حرارتش اولش زیاد باشه بعد حرارت رو کم کنید.وقتی که شروع به جوشیدن کرد لیمو را آب گرفته و اضافه میکنیم،
اگر شیره شیرین دوست دارید لیمو اضافه نکنید اما لیمو طعم شیرنی رو متعادل میکنه و در نهایت هل و زعفران را اضافه میکنیم  تا موقعی که به اون غلظتی که مناسب هست نه زیاد رقیق نا زیاد غلیظ برسه.

وقتی باقلوا آماده شد در جای خنک قرار میدهیم که کاملا خنک شود .
اینجا ما از بالکن استفاده کردیم که حدود ۳۰ دقیقه بعد کاملا خنک بود :)سرما هم بعضی اوقات بعد نیست.وقتی خنک شد شیره را روی باقلوا میریزیم و با پودر نارگیل یا پودر پسته تزئین کنید
.و با یک لیوان چائی نوش جان فرماید.

به به خیلی خوشمزست پیشنهاد میکنم حتما یک بار امتحان کنید.

۱۰ نظر:

Nasim گفت...

چه باقلوا های خوشگل و خوشرنگی! مثل مال بیرون شده! دستت درد نکنه. امتحان میکنم.

neg گفت...

babaaaaaaaa eyval,malome ke kheili khoshmaze shode,vase maman khobe ke dost dare,bayad emtehan kard:)

marjan گفت...

سلام یاسمن جان دستت درد نکنه،ولی واسه ما که خمیرفیلو نداریم چه جوری میشه خمیرشو درست کرد

Ashpaz گفت...

مرجان عزیز این خمیر رو باید بخری درست کردنش فکر نکنم به این راحتی باشه مغازه ترک ها و عرب ها حتما دارن تو ایران هم مثل اینکه هست.

میترا گفت...

مرسی
منم زیاد اهل شیرینی نیستم ولی خمیر فیلو خریدم یه بار باهاش بورک درست کردم موندم بقیه اش رو چیکار کنم فکر کنم این ایده خوبی باشه
به هر حال ممنون

ناشناس گفت...

ملودی

واه این پرفکته حتما درستش میکنم..خمیرش رو از مغازه ترکها باید تهیه کنم !!مدلهای زیادی هست برای این نوع باقلوا باید خمیر با مارک خاصی باشه!!!
مرسی از وبلاگ خوبتون

Ashpaz گفت...

Khosh halam ke az in post khosheton omade mark makhaosi nadare har marki khasti Mishe bekharid

ناشناس گفت...

سلام
سایت خیلی خوبی دارین خیلی استفاده کردم

ناشناس گفت...

salam man mikhastam beporsam ke in filoharo az koja bayad tahie konim,man alman hastam,fekr konam ke shoma ham alman hastin,mamnon misham ke mano rahnamaei konid

Ashpaz گفت...

دوست. عزيز من إز مغازه ترك ها گرفتم ، مغازه عرب ها هم دارن كافيه بگي خمير فليو يا حتي بپرسي خمير باقلوا حتما كمكتون مي كنن ولي هميشه تو يخچال نگهداري مي شه ، اميدوارم پيدا كنيد.