۱۳۹۰ آبان ۴, چهارشنبه

سوپ ریشه کرفس

شاید برای شما سوال پیش بیاد مگه میشه ساقه کرفس رو خورد؟باید بگم که این سوپ یکی از سوپ های معروفی هست که در اروپا خیلی طرفدار داره،من فکر نمیکردم خوشمزه باشه وقتی امتحان کردم دیدم چه سوپ خوش طعم و راحتی هست.
اگه از طعم کرفس خوشتون میاد حتما امتحان کنید که این سوپ مخصوص شماست.
مواد لازم
celeriac نصف ۱ عدد
هویج ۲ عدد
کرفس ۲ ساقه
پیاز ۱ عدد متوسط 
سیب زمینی ۱ عدد 
آب مرغ یا پودر سبزیجات نصف پیمانه
آب نصف پیمانه
نمک فلفل و زردچوبه مقداری
پاپریکا مقداری به دلخواه
آبلیمو مقداری
طرز تهیه 
درون زود پز کمی روغن بریزید و پیاز هارا ریز خرد کنید و مقداری زرد چوبه اضافه کنید و تفت بدهید
ریشه کرفس را از وسط نصف کنید
 و پوستش را بگیرید و خرد کنید
 و ساقه  کرفس را  به پیاز استفاده کنید،هویج و سیب زمینی را پوست بکنید و خرد کنید و به بقیه مواد اضافه کنید
،و آب مرغ  (من از پودر آماده سبزیجات استفاده کردم)
و حدود ۱ لیتر آب اضافه کردم و حدود ۲۰ دقیقه درون زود پز گذاشتم،

بعد از ۲۰ دقیقه مواد را با مخلوط کن یا همزن دستی له کنید و اگه لازم بود مقداری رب گوجه اضافه کنید،اما اگه هویج شما به انداز باشه رنگ سوپو نارنجی خوش رنگ هست و احتیاجی به رب نداره.(من از رب استفاده نکردم)
وقتی مواد را له کردید بستگی به سلیقه خودتون نمک و فلفل و آبلیمو اضافه کند و اجازه بدید مقداری سوپ جا بیفته حدود ۸ دقیقه کافیه و میتونید سوپ رو با مقداری پاپریکا برای تزئین سرو کنید.

هیچ نظری موجود نیست: