۱۳۹۰ مهر ۲۰, چهارشنبه

Banana muffins ,مافین موزی

بعضی موقع ها اتفاقاتی در زندگی آدم میفته که خود آدم در حیرت میمونه،مهم اینه که ما دنبال هدفمومن باشیم مطمئن باشید بهش میرسید.دیر و زود داره اما اتفاق خواهد افتاد.
 خیلی فلسفی حرف زدم بریم سر مافین موز ،من خیلی وقت بود که میخواستم کیک موزی درست کنم هر بعر آقای همسر میگفت نه من دوست ندارم،چون فقط آقای همسر شیرنی میخوره من باید بر اساس ذائقه ایشون شیرینی پزی کنم در غیر اینصورت باید به همسایه و دوستان اهدا کنم :(

خلاصه ما مهمونی دعوت شدیم و من بخاطر اینکه دست خالی نباشم زود دست به کار شدم و این مافین را آماده کردم  وقتی از فر بیرون اوردم آقای همسر در یک چشم بهم زدن ۲ تاش رو خورد .(همون کسی که میگفت موز خوب نیست اه آه :)
خیلی راحت و خوشمزست پیشنهاد میکنم حتما امتحان کنید پشیمون نمیشید.
مدت زمان آمد کردن مواد فقط ۱۵ دقیقه طول کشید و حدود ۲۰ دقیقه هم باید در فر باشه پس در مجموع ۳۵ دقیقه میتونید یک مافین خوشمزه آماده کنید.


مواد لازم


موز ۳ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
ارد ۱ و ۱/۲ پیمانه
پودر دارچین ۱/۲ قاشق
جوش شیرین ۱ق م
بکینگ پودر ۱ ق م
نمک ۱/۲ ق م
وانیل ۱ ق م
شکر ۳/۴ پیمانه
کره آب کرده ۱/۳ پیمانه
مواد لازم برای روی مافین
شکر قهوه ای ۱/۳ پیمانه
ارد ۲ قاشق
کره ۱ قاشق
طرز تهیه
کاغذ مافین را در ظرف مافین قرار دهید.
فر را در درجه حرارت۱۹۰ سانتیگراد روشن کنید.
ارد ،بکینگ پودر،جوش شیرین ودارچین  را باهم مخلوط کنید والک کنید .

در ظرفی دیگر موز هارا با پشت چنگال له کنید،شکر ،وانیل و تخم مرغ را اضافه کنید وبا همزن هم بزنید کره آب شده را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید،

ارد را در ۳ مرحله به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید .

مواد آماده شده را درون کاغذ بریزید.

طرز تهیه مواد روی مافین
شکر قهوه ای ،کره و ارد را  با هم مخلوط کنید و
 روی مافین ها بپاشید.

اگه شکر قهوه ای ندارید میتونی از این کار صرف نظر کنید.
مافین هارا در فر میزاریم به مدت ۲۰ دقیقه در فر را باز نکنید بعد از ۲۰ دقیقه تست کنید اگه مواد به چوب یا چنگال نچسبیده بود مافین شما آماده هست،

میتونید با خامه تزئین کنید.

خیلی راحت و خوشمزست.
برگرفته از 

۸ نظر:

لیلا . ع گفت...

به به من که عاشق این شیرینی ها هستم ممنون ا ز دستور
عزیزم ممنون از اینکه مهمان سفره اینترنتی بودی شاد باشی

شبنم گفت...

سلام
به به چه سایت خوشمزه ای! خیلی خوشحال شدم که وبلاگت رو دیدم
موفق باشی یاسمن جان

a n o o گفت...

یاسمن خانوم مرسی از دستورای خوبی که توو سایتت میذاری! مدتی بود که میخواستم بگم خواننده ی سایتت هستم و خیلی از تجربیاتت استفاده کردم و کلی خاطره خوب دارم. خسته نباشید

sara گفت...

vagean khoshmaze bod,chegadr khobe ke adam hamiche mehmon e honarmandi mesl e shoma dashte bashe, hatman ba poshtkar be hadafi ke dost dari miresi!!! 

Nasim گفت...

یاسمن جان من عاشق این مافین هستم. زیاد درست میکنم.مرسی عزیزم خیلی عالی شده.

آقای همسر گفت...

چقدر این اقای همسر چون میان ، از طرفی چقدر ایشون کمین هستن :دی

هانیه گفت...

خیلی عالیه...به به...کاش یکی واسه منم از اینا میاورد!!

ناشناس گفت...

سلام،

خیلی خوشحالم که وبلاگ تون رو پیدا کردم. تا حالا دو بار مافین موز تون رو برای پسر دو ساله ام درست کردم. دو تا سوال دارم. اول اینکه هر دو دفعه کف مافین ها سوختند. دوم اینکه مقداری خشک هستند. البته من از خامه استفاده نمی کنم چون پسرم آلرژی به لبنیات داره. چیکار کنم که کف مافین ها نسوزن؟

مرسی از شما، روشنک