۱۳۸۹ اسفند ۱, یکشنبه

کیک با خمیر فوندانت

کار با فوندانت خیلی‌ راحت و دلپذیر مثل اینه که یه خمیر بازی بدن بگن هرچی‌ میخوای درست کن اما فرقش با خمیر بازی اینه که قابل خوردن هست.

و اما این کیک رو به مناسبت تولد پدر شوهرم درست کردم ،فقط می‌خواستم نشون بدم به یادتون هستیم اگر چه از هم دوریم ولی‌ این تنها کاری بود که از دستمون بر می‌‌اومد.
تولدتون مبارک
طرز تهیه خمیر فوندانت رو مینویسم که اگه کسی‌ خواست درست کنه ولی‌ اگه دسترسی دارید که بخرید چون هم راحت تره هم کفیتش بهتره اما اگه در دسترس ندارید مثل من باید خودتون دست به کار بشید.



مواد لازم
مارشمالو ۲۵۰ گرم
پودر قند ۵۰۰ گرم
آب ۲قاشق
طرز تهیه
برای اینکه خمیر سفید داشته باشید حتما باید از مرشمللو سفید استفاده کنید درون یه کاسه ی بزرگ بریزید و ۲ قاشق آب اضافه کنید و بذارید ۳۰ ثانیه در مایکروفر بماند بعد بیرون بیارید و با چنگال با هم مخلوط کنید و دوباره برای ۲۰ ثانیه دیگه درون مایکروفر بگذارید.
بعد پودر قند رو یواش یواش با الک اضافه کنید و با هم مخلوط کنید اول با چنگال مخلوط کنید بعد دستتون رو با مقداری روغن جامد چرب کنید و با دست مخلوط کنید یواش یواش پودر قند رو اضافه کنید تا هنگامی که خمیر یک دستی‌ به دست بیارید.
هرچی‌ پودر قند ریزتر باشه خمیر شما یک دست تره.
خمیر را درون یک کیسه بپیچید که در مجاورت هوا نباشه .
و با هر رنگی‌ که خواستید مخلوط کنید و دیگه بسته به سلیقتون تزئین رو شروع کنید،در پست‌های بعد چند مدل گٔل با خمیر فوندانت یاد میدم.
اگه خمیر شما سفت شد میتونید حدود ۱۰ ثانیه در میکرفر قرار دهید.
برای کار با فوندانت برای اینکه خمیر زود حالت بگیره حتما از پودرgum استفاده کنید،نمیدونم ایران پیدا می‌شه یا نه ولی‌ اگه پیدا کردید برای ۲۰۰ گرم خمیر ۱ قاشق پودر لازم دارید.
امیدوارم کمک کرده باشم که این خمیر پر کاربرد رو یاد بگیرید.

۲ نظر:

Unknown گفت...

یاسمن عزیز خیلی‌ کیک قشنگیه . می‌شه بگی‌ برای رنگش چیکار می‌تونم بکنم؟ از کجا بخرم؟ (من اروپا زندگی‌ می‌کنم)

یه سوال دیگه، بس کیکت هم همون خمیری که گفتی‌؟یا کیک سادست؟ اگه خمیر فوندانت هست چه‌جوری مستتیش کردی؟ ریختیش تو قالب فشارش دادی؟

Ashpaz گفت...

من از رنگ wilton استفاده کردم ،شوهرم از یک وبسایت آلمانی خریدم اگه آلمان هستی بگو آدرسشو بفرستم ،کیک من اسفنجی هست ،تو قالب مستطیل شکل لبه هاش رو بودیم واستش رو نصف کردم و خامه و موز و گردو گذشتم.
و خمیر رو صاف کردم و کشیدم روی کیکم.