۱۳۸۹ مرداد ۲, شنبه

رولت

یکی‌ از پر طرف دار‌ترین کیک‌های تر رولت هست که واقعا خوشمزست،و بستگی به سلیقه خودمون می‌تونیم به مدل های مختلف تزئین کنید،من دستور‌های زیادی دارم ولی‌ این دستوری که اینجا میزارم یکی‌ از خوشمزه‌ترین دستور‌های رولت هست اصلا سخت نیست حتما درست کنید،مطمئن باشید خیلی‌ خوشمزه تر از رولت‌های هست که از بیرون میخرید البته اگه خارج از ایران هم باشید که دیگه این دستور به دادتون میرسه.


مواد لازم
تخم مرغ ۴ عدد
۳/۴ پیمانه آرد
۳/۴ پیمانه شکر
۱ ق چ وانیل مایع
۱/۲ ق چ بیکینگ پودر
سفیده‌ها و زرده رو جدا کنید،
سفیده‌ها رو با دور تند همزن بزنید تا پوک بشه، خیلی‌ نزنید چون نمیخواهیم رولتمون حالت اسفنجی داشته باشه.
زرده‌ها رو با شکر، وانیل و نصف استکان آب جوش اونقدر بزنید تا حجمش ۲ برابر بشه و به رنگ کرم در بیاد.از اینجا به بد دیگه به همزن احتیاجی ندارید.
سفیده و زرده رو با هم مخلوط کنید و با لیسک فقط مخلوط کنید.
ارد و بیکینگ پودر رو با هم الک کنید، و در ۲ مرحله به مواد فوق اضافه کنید.
کف سینی فر به ابعاد۳۰x ۴۰ رو کاغذ روغنی بندازید، مواد رو روش بریزید و در فر۱۸۰ درجه سانتیگراد که از ۱۵ دقیقه قبل گرم کردین قرار بدین.
بد از ۱۵ دقیقه رولت شما آماده هستش، البته با توجه به انواع فر ها، بهتره که بد از ۱۰ دقیقه کنار فر باشید و مرتب چک کنید تا موادتون نسوزه.اگه بد از ۱۵ دقیقه هنوز نپخته بود ۲ دقیقه دیگه بهش حرارت بدین تا روی کیک یه خرده قهوه ای بشه.
بد از اینکه رولت رو از فر در آوردین ۵ دقیقه استراحت بدین تا از اون داغیش بیفته، بد برش گردونید روی یه حوله,حتما روی  حوله پودر قند بریزید که بعد راحت جدا بشه، کاغذ روغنی رو ازش جدا کنید و آروم آروم رولش کنید،اجازه بدین کاملا خنک بشه، بد آروم بازش کنید،من برای اینکه خنک بشه میزارم حدود ۱۵ دقیقه در یخچال باشه وقتی‌ که خمیر رو باز کردیم داخلش رو با خامه فرم گرفته یا انواع کرم و میوه بپوشنید. و دوباره رول کنید.بعد می‌تونیم با خامه فرم گرفته و با هر چیزی که داریم با سلیقه خودمون تزئین کنیم
بعد از ۴-۵ ساعت استراحت در یخچال رولت  آماده هست.
نکته: برای اینکه رولت شما مثل رولت‌های بیرون قهوه‌ای بشه، توش از ۳/۱ استکان شربت (مخلوط آب و شکر) استفاده کنید.

۱ نظر:

samin گفت...

dastet talaaaaaaaaaaaaaaaaa man hamishe be to iman daram