۱۳۸۹ تیر ۳۱, پنجشنبه

تارت توت فرنگی‌



مدتها بود می‌خواستم یه بلاگ درست کنم که تجربیاتم رو با دیگران تقسیم کنم ولی‌ وقت نمیکردم،بالاخره اومدم با ایدههای خودم و آشپزی‌های خودم امیدوارم بتونم کمک کنم به کسانی‌ که مثل من عاشق آشپزی کردن هستن.
اولین دستوری که می‌خوام بذارم تارت توت فرنگی‌ هست،چون خودم عاشق این تارت هستم می‌خوام اینو بذارم برای شما دوستان که شما هم اگه مثل من عاشق توت فرنگی‌ هستید این تارت رو حتما درست کنید. اول از همه یه توضیح بدم که این دستور برای یک ظرف بزرگ هست شما بستگی به ظرفی که دارید میتونید مواد رو کم یا زیاد کنید.



تارت توت فرنگی‌                                                                                            
مواد لازم
زرده تخم مرغ ۵ عدد
خامه ۱۰۰ گرم
شکر ۲ لیوان
بیکینگ پودر ۱ق م
کره ۲۵۰ گرم
وانیل نصف ق چ
آرد ۳/۵  الی‌ ۴ لیوان
توت فرنگی‌ ۵۰۰ گرم 
ژلهٔ توت فرنگی‌ ۱ بسته
طرز تهیه
کره را از یخچال بیرون میذاریم که نرم بشه شکر را به اون اضافه می‌کنیم و با همزن  حدود ۳ تا ۵ دقیقه می‌زنیم  باید سفید و کشدار بشه بعد یکی‌ یکی‌ زرده تخم مرغ رو به مواد اضافه می‌کنیم ،وقتی‌ آخرین زرده را اضافه کردیم و هم زدیم ۱۰۰ گرم خامه که داشتیم را اضافه می‌کنیم و بعد از ۱ دور زدن همزن را خاموش می‌کنیم.آرد و بکینگ پودر و وانیل را الک کرده نصف آنرا به مواد اضافه می‌کنیم و با دست هم می‌زنیم،بقیهٔ آرد را آرام آرام اضافه می‌کنیم تا موقعی که مواد به دست نچسبد.خمیر آماده شده را با کیسه می پوشانیم و میذاریم یه جای گرم به مدت نیم ساعت.
بعد از این مدت خمیر را در ظرف پهن می‌کنیم وحتما با چنگال روی ان را سوراخ های زیادی ایجاد کنید وا به مدت ۳۰ دقیقه و درجه حرارت۱۵۰سانتیگراد در فرقرار میدیم،البته درجه حرارت فرها فرق داره وقتی‌ دیدید کنار خمیر طلائی شده بدونید خمیر تارت ما آماده شده.تا موقعی‌ که خمیر تو فری هست شما ژله را مطابق با دستور عملش آماده کنید و بذارید تو یخچال .وقتی‌ خمیر آماده شده بذارید خنک بشه بعد از ۱۵ دقیقه اگه دوست داشتید خامه فرم گرفته بریزید واگه می‌خواین رژیمی‌ تر باشه خامه اضافه نکنید بعد توت فرنگی‌ هارو روش بچینید ،وقتی‌ توت فرنگی‌ هارو که از وسط نصف کردید را روی تارت گذاشتید ژله که الان حالت نیم بند داره را روی توت فرنگی‌ هامون می‌ریزیم و میذاریم تو یخچال که کاملا ببنده و وقتی‌ که سرد شد نوش جون کنید.
سفیده تخم مرغ‌ها که اضافه اومده بذارید فردا دستور یه کیک خوشمزه میزارم که به سفیده نیاز داریم.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

mishe tozih bedin aya in khamiro bayad sorakh konim ba changal ya na ehtiyaj be gozashtane hobobat roye khamir dare ya na zemnn khamir ra jaye garm bezarim /????????????????

Ashpaz گفت...

doost aziz man ba changal sorakh mikonam vali hanuz hobobat ro emtahan nakardam hamishe ba changal chand ta sorakh mikonam va moshkeli ham nadare.
are lotfan khamir ro jay garm bezarid.
merci az tavajoh shoma

maryam گفت...

man tebghe dastoor dorost kardam,vali aslan khub nashod.ziresh pof kardo mese cake shod...

Ashpaz گفت...

maryam jan hatman bayad roye khamiret changal changal bezani ke pof nakone ,bebakhsh shyad man bad tozieh dadam man bazam dorost mikonam indafe az khamiresh kamelan aks migiram ke shoma kamelan motevajeh beshid.